Вчені допустили зіткнення гігантського астероїда Апофіс із Землею

TPSJ: 340-метровий астероїд може врізатися в Землю через зміну траєкторії.

Канадські вчені з Університету Західного Онтаріо допустили невелику ймовірність падіння на Землю величезного астероїда Апофіс наприкінці поточного десятиліття. Це може статися, якщо космічний камінь зіткнеться з іншим об’єктом й змінить свій маршрут. Дослідження опубліковано в науковому виданні The Planetary Science Journal (TPSJ).

Апофіс – астероїд діаметром 340 метрів, який наблизиться до нашої планети наприкінці поточного десятиліття. Він досить великий, щоб повністю знищити велике місто і викликати глобальні кліматичні зміни.

Незабаром після виявлення космічного каменю у 2004 році астрономи повідомили, що 13 квітня 2029 року Апофіс пролетить дуже близько до Землі, що викликало побоювання, що він може зіткнутися з нашою планетою.

Однак подальші спостереження засвідчили, що астероїд безнапасно пролетить повз Землю на відстані менше ніж 32 тис. кілометрів – менше ніж одна десята відстані між Землею і Місяцем, згідно з даними NASA.

У новому дослідженні команда з’ясувала, що ймовірність зіткнення Апофіса з нашою планетою дуже невелика, але можлива. Як показало комп’ютерне моделювання, протягом наступних п’яти років в Апофіс може врізатися невеликий об’єкт, значно змінивши його курс.

За словами вчених, імовірність такої події становить менше одного на мільйон. А шанс, що після зіткнення Апофіс полетить назустріч Землі, оцінюють менш як один на мільярд. Крім того, зустріч з іншим об’єктом може ще сильніше відхилити астероїд від нашої планети.

Дослідники зазначили, що Апофіс не становитиме значущої загрози для Землі щонайменше в найближчі 100 років.