Вчені з’ясували, чому їжа в космосі стає несмачною

Аромати їжі та інші запахи змінюються в умовах космічної ізоляції.

Австралійські вчені з Мельбурнського королівського технологічного інституту провели перше у своєму роді вивчення впливу умов космосу на сприйняття ароматів їжі. Дослідження опубліковано в науковому виданні International Journal of Food Science & Technology.

За словами людей, які побували за межами Землі, у космічних умовах їжа починає здаватися прісною, через що стає важко вживати навіть звичні продукти.

У новому дослідженні команда перевірила, як змінюється сприйняття запахів екстрактів ванілі та мигдалю, а також ефірної олії лимона під час переміщення із Землі в імітацію умов Міжнародної космічної станції (МКС).

Команда виявила, що особлива солодка хімічна речовина в ароматах ванілі та мигдалю, звана бензальдегідом, може пояснити зміну сприйняття, а також індивідуальну чутливість до певного запаху.

Вчені встановили, що відчуття ароматів змінюється під дією просторового сприйняття. Також роль відіграє ефект зміщення рідини в організмі через невагомість, що призводить до набряку обличчя і закладеності носа. Це теж позначається на нюху та смаку. Такі ознаки виникають через кілька тижнів перебування на борту МКС.

Дослідники сподіваються, що їхнє відкриття дасть змогу поліпшити харчування учасників майбутніх космічних місій, включно з тривалими експедиціями на Місяць і Марс.