Вчені реконструювали карту загубленого континенту Сахул, що нагадує Атлантиду

Австралійські науковці з Сіднейського університету вперше створили детальну карту континенту Сахул – гігантського материка, що об’єднував сучасну територію Австралії, Нової Гвінеї та Тасманії у льодовиковий період плейстоцену. Результати дослідження опубліковані у виданні Nature Communications.

Близько 70 тисяч років тому, під час останнього великого зледеніння, рівень Світового океану значно знизився, оголивши величезні ділянки континентального шельфу. Це дозволило з’єднатися в єдиний суперконтинент Австралійському материку, острову Нова Гвінея та Тасманії.

Застосувавши методи моделювання рельєфу, клімату та міграційних маршрутів, вчені змогли реконструювати мапу Сахула з високою деталізацією. За їхніми оцінками, величезна суцільна територія була заселена близько півмільйоном людей.

«Наші комп’ютерні симуляції дозволили визначити найбільш ймовірні маршрути переміщень доісторичних мігрантів по Сахулу з урахуванням особливостей ландшафту та доступності їжі. Люди рухалися як вздовж узбережжя, так і прямо через внутрішні райони континенту, слідуючи річищами струмків та річок», – пояснюють автори роботи.

На думку дослідників, точна мапа Сахула допоможе зрозуміти життя і міграції стародавніх людей у цьому регіоні. Не виключено, що на дні сучасного моря досі зберігаються археологічні артефакти тих часів.

Вчені порівнюють історію колишнього супермасиву суші з міфами про легендарну Атлантиду – величезний континент, що зник під водами океану.