Представлено унікальний літак на водні зі змішаним крилом

Наразі літальний апарат допущено до випробувальних польотів. Перші комерційні польоти заплановані на 2030 рік.

Авіаперевізник EasyJet об’єднався зі стартапом JetZero для розробки літаків на водневому паливі, які зможуть здійснювати комерційні рейси. При цьому унікальні лайнери не тільки отримають змішане крило, а й скоротять викиди шкідливих речовин щонайменше на 50%. Звучить амбітно, але компанія EasyJet не перший рік інвестує в розробку нових технологій у даному напрямку, а прототип літака вже отримав дозвіл на початок випробувальних польотів.

«Змішана конфігурація крила літака JetZero забезпечує те, що сьогодні найбільше необхідно галузі: зниження витрати палива і реальний шлях до нульових викидів вуглекислого газу. Ми вітаємо EasyJet у Робочій групі авіакомпаній і сподіваємося на подальшу роботу з впровадження водню», – каже Том О’Лірі, генеральний директор і співзасновник каліфорнійської компанії JetZero.

Як заявляють автори літака, концепція змішаного крила – не просто красивий підхід. Плоский фюзеляж може створювати набагато більшу піднімну силу, ніж традиційна трубчаста форма. Тим самим зменшиться площа крила, необхідна для підйому й утримання техніки в повітрі. Крім того, конструкція виключає необхідність у хвостовому крилі, що значно знижує опір і вагу.

У травні 2023 року стартап JetZero вийшов із тіні з планами побудувати й сертифікувати літак, а потім отримав грант на 4,5 мільйона доларів із венчурного фонду. Менш ніж за чотири місяці, компанія уклала контракт із Міністерством оборони США ще на 235 мільйонів. У майбутньому такі ж суми надходитимуть ще протягом чотирьох років, поки не відбудеться повномасштабний запуск прототипу на початку 2027 року.

Наразі проєкт уже отримав дозвіл від Федерального управління цивільної авіації на проведення випробувальних польотів. Якщо не виникне проблем з отриманням сертифікації, комерційна експлуатація розпочнеться до 2030 року. Цікаво, що сам літак може бути цікавий не тільки для цивільних перевезень: конструкція адаптується до вантажних і реактивних лайнерів, а також може бути переобладнана в танкер.

Більше публікацій за темою