Галактики Чумацький Шлях і Андромеда вже почали стикатися, — вчені

Краї галактик Чумацький Шлях і Андромеда вже могли стикнутися.

Австралійські вчені з Технологічного університету Свінберн разом із колегами зі США виявили, що прогнозоване зіткнення нашої галактики Чумацький Шлях із сусідньою галактикою Андромедою вже розпочалося в деякому вигляді. Однак поки що йдеться лише про контакти навкологалактичних середовищ (CGM) цих двох космічних структур. Дослідження опубліковано в науковому журналі Nature Astronomy.

Висновки астрономів засновані на даних високочутливого сканера Keck Cosmic Web Imager, який зробив кілька знімків невеликої спіральної галактики IRAS08.

Команда отримала інформацію про ділянку простору масштабом близько 90 тис. світлових років і змогла проаналізувати характерні зміни складу середовища. Вони виявили повсюдну присутність водню і кисню.

Використовуючи спектральні дані розсіювання зображень, дослідники склали карту змін густини іонізації газу в масштабі кількох тисяч світлових років, виявивши зону навкологалактичного середовища IRAS08, яка поступово загасає.

За словами вчених, якщо застосувати отримані дані до Чумацького Шляху й Андромеди, то з високою ймовірністю вийде, що їхні навкологалактичні середовища вже перекривають одне одного і взаємодіють. Однак це відбувається на відстані близько 270 млн світлових років.