Телескоп «Джеймс Вебб» виявив шість «об’єктів-ізгоїв» у туманності NGC 1333

Усі вони розташовуються в туманності NGC 1333.

Космічний телескоп «Джеймс Вебб» сфотографував центр туманності NGC 1333, яка розташована приблизно за 1000 світлових років від Землі в сузір’ї Персея. Знімок допоміг ученим розгледіти шість нових «об’єктів-ізгоїв», повідомляє Daily Mail.

Туманність NGC 1333, відкрита 31 грудня 1855 року астрономом Едуардом Шенфельдом, стала об’єктом нових досліджень. Під час спостережень «Джеймс Вебб» виявив шість дивних об’єктів, які не входять до складу жодної зоряної системи.

Спостереження, проведені з використанням телескопа, змусили вчених переглянути теперішні теорії про утворення планет і зірок. Астрофізик з Університету Джона Гопкінса Адам Лангевельд зазначив, що його команда знайшла докази існування нового процесу формування об’єктів. Ці «об’єкти-вигнанці» зародилися як зірки, але не змогли розпалити термоядерні реакції й залишилися холодними та темними.

Усі шість об’єктів є газовими гігантами, у п’ять-десять разів масивнішими за Юпітер. Один з цих об’єктів особливо цікавий, оскільки у нього є пиловий диск, що передбачає, що він міг би утворити свою власну мініпланетну систему.

NGC 1333 – це туманність, розташована в сузір’ї Персея, на відстані приблизно 960 світлових років від Землі. Вона є частиною молекулярної хмари Персея, яка являє собою область інтенсивного зореутворення. Усередині туманності знаходяться численні молоді зірки й протозорі, оточені хмарами газу і пилу. Раніше туманність NGC 1333 потрапила в об’єктив космічного телескопа «Хаббл».

Раніше «Джеймс Вебб» виявив найдавнішу з відомих галактик. Вона з’явилася всього через 300 млн років після Великого вибуху. За словами вчених, якби Всесвіт був двогодинним фільмом, то ця галактика виникла б у перші 2,5 хвилини. Також учені виявили й другу галактику, яка всього на 10 млн років молодша за першу. Вона отримала назву ADES-GS-z14-1.