Учені з’ясували, яким був Місяць на початку свого існування

Nature: поверхню молодого Місяця покривав океан киплячої магми.

Група вчених із Лабораторії фізичних досліджень Індії дізналася, яким був Місяць на зорі свого існування. Дослідження опубліковано в науковому журналі Nature.

Команда вивчила зразки ґрунту, зібрані місяцеходом «Праг’ян», який примісячився на поверхню супутника Землі на посадковому модулі «Вікрам» минулого року.

У рамках тестування ґрунту робот 23 рази використовував свій альфа-частинковий рентгенівський спектрометр, щоб дізнатися більше про склад місячного реголіту. Наразі дані, надіслані з датчика, засвідчили, що всі 23 зразки в основному складаються з фероанортозиту.

Дані датчиків з інших проєктів засвідчили, що реголіт в інших областях, як-от екватор Місяця і зони середніх широт, складається приблизно з того самого матеріалу. Це, зазначають дослідники, передбачає однорідний шар матеріалу, що покриває Місяць.

Такий шар підкріплює теорії про те, що вся поверхня Місяця була покрита розплавленою магмою на ранньому етапі його історії. Та ж теорія також припускає, що Місяць утворився, коли великий об’єкт під назвою Тейя врізався в Землю, викинувши величезну кількість поверхневого матеріалу в космос.

Згідно з теорією, матеріал злився в місяць. Це також пояснює, чому так багато місячних порід мають склад, схожий на той, що виявлено на Землі. Таке зіткнення могло б згенерувати багато тепла, що пояснило б шар розплавленої магми, який покриває поверхню небесного тіла.

Раніше китайські вчені запропонували спосіб промислового видобутку води на Місяці.