Учені запропонували шукати прибульців на планетах із супутниками у вигляді чорних дір

Позаземний розум може використовувати енергію компактних чорних дір.

Астрономи з Гарвардського університету в США визначили нову ознаку, здатну вказувати на існування високорозвинених інопланетних цивілізацій. Вони запропонували шукати планети, на орбітах яких обертаються мініатюрні чорні діри. Дослідження опубліковано в науковому журналі Research Notes of the AAS (RNASS).

Гіпотеза вчених ґрунтується на розрахунках нобелівського лауреата з фізики Роджера Пенроуза, який 1971 року запропонував спосіб вилучення енергії з чорної діри, що обертається. Він стверджував, що це можна зробити, побудувавши лінію навколо акреційного диска гравітаційної лійки, де речовина, що падає, прискорюється майже до швидкості світла, спричиняючи вивільнення енергії в декількох довжинах хвиль.

У новому дослідженні професор астрономії Аві Леб описав систему, де навколо планети обертається дуже маленька чорна діра з масою всього в 100 тис. тонн. Такий об’єкт міг би забезпечувати цілий світ енергією невизначено довгий термін, якщо щорічно підживлювати її незначною кількістю матерії – близько 2,2 кілограма. В іншому разі чорна діра зникне через втрату енергії, спричинену випромінюванням Гокінга.

«Ця система чорної діри – найефективніший двигун, про який я коли-небудь думав. Паливо перетворюється на енергію з ідеальною ефективністю 100%, тому що маса, що падає в чорну діру, зрештою виходить у вигляді випромінювання Гокінга. Єдиний інший метод перетворення маси на випромінювання з ефективністю 100% – це анігіляція матерії та антиматерії», – зазначив професор Леб.

Ще одна перевага полягає в тому, що чорна діра може використовувати будь-яку форму матерії як паливо, включно з будь-якими відходами, що виробляє цивілізація. У цьому відношенні двигун чорної діри вирішив би проблеми сміття розвиненої цивілізації, одночасно забезпечуючи невичерпний запас енергії натомість.

У глобальному масштабі людство виробляє близько 1,92 млрд тонн відходів на рік, що чинить серйозний вплив на наше довкілля. Цього було б достатньо, щоб годувати двигун чорної діри вагою 100 тис. тонн протягом понад 437 мільйонів років.

Науковець додав, що для створення компактної чорної діри з потрібними характеристиками потрібно стиснути матерію або до щільності, що у 600 разів вища за щільність заліза. Щільність атомних ядер або нейтронних зір лише у 150 разів щільніша за цей показник.

На думку дослідника, створення керованих чорних дір може бути доступним для цивілізацій, що стоять на наступному щаблі технологічного розвитку.