Вчені відкрили найважче ядро антиматерії з коли-небудь знайдених

Nature: виявлено частинку з антипротона, антинейтронів і антигіперона.

Міжнародна група фізиків з Брукхейвенської національної лабораторії в США виявили в прискорювачах частинок найважче ядро антиматерії з коли-небудь знайдених. Дослідження опубліковано в науковому журналі Nature.

Фізики виявили сліди антиматерії серед слідів частинок від 6 млрд зіткнень на релятивістському колайдері важких іонів (RHIC).

Команда назвала нову частинку антигіперводень-4. Вона складається з одного антипротона, двох антинейтронів і одного антигіперона (баріона, що містить дивний кварк).

Вчені розраховують, що вивчення незвичайної частинки дасть змогу виявити деякі ключові відмінності між матерією та антиматерією. Це допоможе пояснити, чому Всесвіт складається з антиматерії, хоча антиматерія була створена в рівній кількості на початку часів.

«Наші фізичні знання про матерію та антиматерію такі, що, за винятком наявності протилежних електричних зарядів, антиматерія має ті самі властивості, що й матерія – ту саму масу, той самий час життя до розпаду і ті самі взаємодії.

Чому в нашому Всесвіті домінує матерія, все ще залишається питанням, і ми не знаємо повної відповіді», – зазначив співавтор роботи, аспірант Інституту сучасної фізики в Китаї Цзюньлінь Ву.

Дослідники виявили, що і гіперводень-4, і його антиматерія-аналог антигіперводень-4, схоже, дуже швидко зникають.

Наступним кроком учених стане порівняння мас античастинок та їхніх протилежностей – частинок. Вчені сподіваються, що це може дати деякі підказки щодо того, як виник наш насичений матерією Всесвіт.