Вчені виявили павука з унікальною мисливською стратегією

Дослідники з Хуачжунського сільськогосподарського університету виявили незвичайну поведінку у павука Araneus ventricosus, поширеного в Китаї, Японії та Кореї. Як повідомляє National Geographic, цей вид використовує складну стратегію полювання, маніпулюючи світлячками.

За словами ентомолога Сіньхуа Фу, павук спочатку ловить самців світлячків, а потім змушує їх подавати біолюмінесцентні сигнали, які імітують поведінку самки під час спарювання. Це приваблює інших самців світлячків, які також потрапляють у пастку.

Відкриття було зроблено випадково під час вивчення сигналів залицяння світлячків у дикій природі. Дослідники помітили, що в павутинні знаходилися лише самці світлячків, які подавали сигнали, характерні для самок.

Для підтвердження своїх спостережень вчені провели дослідження 161 павутини. Вони виявили, що зміна поведінки світлячків відбувалася після контакту з павуком, а не просто після потрапляння в павутину. Припускається, що павук використовує якусь отруту або специфічний укус, який впливає на нейромедіатори комахи.

Ця унікальна стратегія полювання демонструє складну міжвидову комунікацію та маніпуляцію. Дослідження відкриває нові аспекти взаємодії між видами та адаптаційних механізмів у природі.

Відкриття павука-маніпулятора підкреслює необхідність подальшого вивчення поведінки членистоногих та їхніх стратегій виживання в різних екосистемах.