Вчені виявили гігантський океан під поверхнею Марса

Надра Марса містять достатньо рідини, щоб покрити нею всю планету.

Американські геофізики з Каліфорнійського університету виявили гігантський океан, прихований глибоко під поверхнею Марса. Дослідження опубліковано в науковому журналі Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS).

Величезний резервуар був виявлений за допомогою сейсмічних даних, отриманих апаратом InSight Lander NASA.

Дослідження глибшої кори показало, що вона, ймовірно, складається з клаптиків роздробленої магматичної породи, що містить більш ніж достатньо рідкої води, щоб заповнити марсіанські океани, вкривши всю планету шаром завтовшки 1,6 кілометра.

Однак отримати доступ до цих колосальних водних запасів важко через велику глибину залягання, що становить від 11,5 до 20 кілометрів.

За словами вчених, глибинні води Марса теоретично можуть бути населеними.

Марсіанська поверхня вкрита висохлими річищами, дельтами й озерними ложами, що вказує на колись багаті водні ресурси сусіднього світу. Однак близько 3,5 млрд років тому різка зміна клімату позбавила Червону планету поверхневих вод.

Досі незрозуміло, що стало причиною швидкого висихання. Дослідники зазначили, що їхнє відкриття доводить відхід води в кору планети, а не її випаровування в космос.