Вчені знайшли найдавнішого предка всіх сучасних молюсків

Science: виявлено невідомого колючого слимака віком близько 514 млн років.

Британські палеонтологи з Оксфордського університету спільно з колегами з Китаю відкрили новий вид викопних молюсків, що мешкав за часів кембрійського періоду близько 514 млн років тому. Знайденій істоті дали ім’я Shishania aculeata, або шишанія. Дослідження опубліковано в науковому журналі Science.

Скам’янілість виявили на півдні Китаю. Як показало вивчення знахідки, Shishania aculeata мав плоске овальне тіло завдовжки три сантиметри й завширшки два сантиметри.

За словами команди, стародавній предок сучасних молюсків був позбавлений раковини, але мав колючу броню з хітину.

Вчені виявили мікроскопічні деталі всередині конічних шипів тварини. Виявилося, що голки шишаній були покриті мікроворсинками для збільшення площі їхньої поверхні.

Дослідники додали, що шишанії володіли методом секреції твердих частин, що нагадували 3D-принтер, за допомогою якого доісторичні молюски «друкували» свою захисну оболонку.

Представники команди уточнили, що механізми, виявлені в шишаній, сьогодні зустрічаються в кільчастих черв’яків, які мають мало спільного з нинішніми молюсками.

«Шишанія дає нам унікальну можливість зазирнути в період еволюції молюсків, скам’янілостей якого збереглося дуже мало, і повідомляє нам, що найбільш ранніми предками молюсків були броньовані колючі слимаки, які існували до появи мушель, що їх ми бачимо в сучасних равликів і молюсків», – зазначили автори наукової роботи.