Вчені з’ясували, що надра Місяця насичені дорогоцінним камінням

На відстані 740 кілометрів під поверхнею Місяця розташований гранатовий шар.

Вчені з Університету Ехіме в Японії експериментально довели наявність мінералу граната глибоко в надрах Місяця. Дослідження опубліковано в науковому журналі Earth and Planetary Science Letters (EPSL).

Геологічна структура Місяця складається з центрального металічного ядра, вкритого мантією з олівіну і піроксену. Така картина внутрішньої частини природного супутника Землі була складена на основі аналізів місячних зразків і даних сейсмографів, записаних під час місячних місій.

Дослідники також припускали існування багатого на гранат шару місячних порід, проте донедавна не могли довести його наявність або відсутність.

Щоб розв’язати це питання, у новому дослідженні команда синтезувала зразок насиченої гранатом породи в лабораторії, а потім піддали пробу впливу тиску і температури, щоб відтворити умови місячних глибин. Одночасно з цим вчені вимірювали швидкість руху звуку в тестовому фрагменті.

Дослідники дійшли висновку, що швидкості звуку в місячних утвореннях, що містять велику кількість гранату, відповідають сейсмічним та щільнісним профілям глибоких надр Місяця, на глибині від 740 до 1260 км.

Ба більше, вони виявили, що гірські породи, які містять мало або зовсім не містять гранату, навряд чи можуть пояснити спостережувані сейсмічні швидкості та щільності місячної мантії на цих глибинах.