Вчені навчили роботів слухати

Розроблено ефективну методику навчання роботів за допомогою звуків.

Вчені Лабораторії робототехніки та вбудованого штучного інтелекту (ШІ) Стенфордського університету (США) використовували звук для навчання роботів. Про це повідомляють у статті, опублікованій на сервері препринтів arXiv.

За словами дослідника Цзейі Лю, в аудіоматеріалах може міститися безліч корисних даних. За допомогою експерименту фахівці довели, що навчання через звук може бути ефективнішим, ніж без нього.

Під час дослідження вчені взяли піддослідного робота і навчили його різних операцій за допомогою звуку. Машині давали прослухати чотири аудіодоріжки – звук перевертання бублика на пательні, стирання крейди з дошки, сполучення двох липких поверхонь і випадання гральних кісток із чашки.

Науковці продемонстрували кожну задачу кілька сотень разів і з’ясували, що після навчання зі звуком робот виконував свої завдання з ефективністю 94 відсотки. Без звуку – тільки з картинкою – ефективність машини знизилася до 27 відсотків.

«Можна з упевненістю сказати, що звук – це найбільш маловивчена модальність сприйняття в роботів», – заявив доцент кафедри робототехніки Мічиганського університету Дмитро Беренсон, який ознайомився з науковою роботою колег.

У матеріалі йдеться про те, що для збільшення ефективності роботам необхідно навчитися розрізняти зовнішній звук від шуму, який видають їхні деталі та компоненти під час роботи.