Науковці знайшли скам’янілості стародавнього хижака, схожого на саламандру

Істота жила на Землі за 40 мільйонів років до динозаврів.

Вчені виявили скам’янілості гігантського звіра, що нагадує саламандру з гострими іклами. Стародавній хижак мешкав у водоймах задовго до появи перших динозаврів, повідомляє Associated Press з посиланням на дослідження, опубліковане в журналі Nature.

Дослідники вважають, що хижак, який був більший за сучасну людину, мав широку плоску голову. Череп істоти сягав близько 60 см у довжину. Як зазначив біолог із Чиказького університету Майкл Коутс, у полюванні істота нагадувала «агресивний степлер».

Scientists discover salamander-like predator that existed before dinosaurs

Скам’янілості чотирьох істот були знайдені та зібрані близько десяти років тому. Після цього вчені проаналізували останки. Істота жила приблизно за 40 млн років до появи динозаврів. Науковці назвали її Gaiasia jennyae – на честь утворення Gai-As у Намібії, де було знайдено скам’янілості, та на честь покійної палеонтологині Дженніфер Клак, яка вивчала еволюцію чотирилапих.

Незвичайний хижак допоможе пролити світло на еволюцію походження чотирилапих тварин, які вибралися на сушу з лапами замість плавців та еволюціонували в амфібій, птахів і ссавців, включно з людиною.

Більшість ранніх скам’янілостей чотирилапих було знайдено на території теперішніх Північної Америки та Європи. Однак остання знахідка, датована 280 млн років тому, була виявлена на території сучасної Намібії, яка колись була покрита льодовиками. Це відкриття дає змогу вважати, що чотириногі могли процвітати в більш холодному кліматі раніше, ніж очікували вчені.