Астрономи виявили планетарну систему, що складається з двох Юпітерів

Астрономи виявили подвійний космічний об’єкт, що складається з двох компонентів, маса кожного з яких порівнянна з масою Юпітера. Про відкриття повідомляють у статті, опублікованій на сервері препринтів arXiv.

Використовуючи отримані дані космічного телескопа Джеймса Вебба про ближню інфрачервону область внутрішньої туманності Оріона, виявили 40 подвійних об’єктів маси Юпітера (JuMBO), – йдеться в публікації.

Як стверджують астрономи, ці системи не пов’язані із зірками, бувши по суті планетами-сиротами, а їхні компоненти мають маси планет-гігантів на кшталт Юпітера і відстані в площині неба близько 100 астрономічних одиниць. Існування таких величезних і вільно пливучих подвійних планетарних мас було несподіваним для сучасних теорій формування зірок і планет.

Планети-ізгої – поодинокі планети, не пов’язані гравітацією з жодною зіркою або коричневим карликом, також відомі як вільно плавучі, – було виявлено в оптичному та ближньому інфрачервоному діапазоні в туманності Оріона, в якій дедалі частіше знаходять загадкові космічні об’єкти, що змушують NASA переглядати свої знання про космос. До всього іншого, ці об’єкти випускають радіохвилі, а також мають підвищену радіосвітність, передає arXiv.

Зі свого боку співробітники обсерваторії в Парижі в рамках дослідження встановили, що на поверхні супутника Сатурна Мімасі є океан із водою в рідкому стані. До цього наявність води на супутнику вважали неможливою через особливості його поверхні.