Які автомобілі створюють виробники смартфонів: 5 проєктів від техногігантів

Xiaomi почала продавати електричний кросовер YU7, з яким планує скласти серйозну конкуренцію лідерам ринку на зразок Tesla. Водночас китайський техногігант далеко не єдиний серед виробників смартфонів, хто вирішив розробляти власні автомобілі. SatNet розповідає про найцікавіші автомобільні проєкти компаній, які спеціалізуються на мобільних пристроях.

Xiaomi

Xiaomi YU7
Xiaomi YU7

Як і флагманські смартфони Xiaomi, кросовер YU7 має чимало передових рішень. Автомобіль отримав активні аеродинамічні елементи й заслінки, які передбачають близько 100 різних налаштувань для оптимального зменшення опору повітря залежно від умов довкілля. Топова модифікація YU7 оснащена двома електромоторами, які разом розвивають 690 кінських сил. Такий автомобіль розганяється до 100 км/год за 3,23 секунди, що робить його швидшим від прямих конкурентів Tesla і Porsche.

- Реклама -

Салон виконано в мінімалістичному стилі, але водночас він пропонує водієві та пасажирам численні функції комфорту. Праворуч від керма встановлено мультимедійний дисплей діагоналлю 16,1 дюйма, а простір під лобовим склом займає величезний 43,3-дюймовий екран, на який виводяться показання спідометра, навігації та інших систем. Ціни на автомобіль становлять від 253,5 тисячі до 329,9 тисячі юанів (від 1,48 мільйона до 1,9 мільйона гривень).

YU7 став другим серійним автомобілем Xiaomi. Навесні 2024 року китайська компанія дебютувала в автобізнесі із седаном SU7. До його розроблення залучили провідних дизайнерів та інженерів автомобільної індустрії, зокрема фахівців із відомих європейських преміальних брендів. Зовнішній вигляд електромобіля створював Кріс Бенгл, який раніше працював над моделями BMW, MINI та Rolls-Royce. Ба більше, новинка за схожих характеристик виявилася приблизно втричі дешевшою від Porsche Taycan. Менше ніж за пів години після початку прийняття замовлень китайці отримали понад 50 тисяч заявок на купівлю автомобіля. Попит на електрокар приблизно в п’ять разів перевищив очікування.

Huawei

Maextro S800 от Huawei
Maextro S800 от Huawei

Інший китайський техногігант — Huawei — почав розробляти автомобілі ще 2018 року, а на ринок вийшов 2021 року. Тоді один із найбільших у світі виробників телекомунікаційного обладнання презентував бренд AITO, який зайнявся випуском гібридів. Через два роки Huawei очолила новий автомобільний альянс Harmony Intelligent Mobility Alliance (HIMA), який об’єднав бренди AITO, Luxeed (Chery), Stelato (BAIC) і Maextro (JAC). У рамках союзу Huawei бере участь у плануванні модельного ряду, контролі якості, розробленні дизайну, а також надає найновіше програмне забезпечення.

Найпередовішим автомобілем HIMA можна назвати величезний 5,5-метровий розкішний седан Maextro S800, який за технологіями й рівнем комфорту не поступається флагманським Rolls-Royce, Bentley і Maybach. Водій має у своєму розпорядженні автопілот третього рівня, здатний самостійно керувати автомобілем у більшості дорожніх ситуацій. Для задніх пасажирів передбачено оздоблення деревом і натуральною шкірою, панорамний дах із функцією «зоряного неба», холодильник, розкладні столики, сидіння з масажем та низку інших функцій.

Sony

Sony Vision-S
Sony Vision-S

Японський виробник електроніки на початку 2020 року вперше показав власний автомобіль під назвою Vision-S, який дебютував на виставці CES у Лас-Вегасі. Електричний седан обладнали кількома десятками різноманітних датчиків і сенсорів, призначених для безпілотної їзди й збору різної інформації. Протягом кількох років у Sony заявляли, що компанія не планує випускати власний автомобіль, а прототип слугує лише майданчиком для досліджень і демонстрації нових технологій.

Водночас уже 2023 року Sony спільно з Honda презентували новий автобренд Afeela. Під ним партнери планують почати випускати в США широкий модельний ряд електромобілів, до якого входитимуть седани, кросовери, мінівени та інші моделі.

Google

Автомобіль Firefly от Google
Автомобіль Firefly от Google

У Google ніколи не було власного автомобільного бренду, проте американська корпорація стояла біля витоків безпілотних технологій, які нині активно застосовують. Розроблення систем автономного керування на основі штучного інтелекту почалося ще 2009 року, коли сам ШІ перебував у зародковому стані. Крім того, Google активно лобіювала в деяких штатах закони, що дозволяють рух безпілотних автомобілів громадськими дорогами.

Зрештою, 2014 року проєкт Google під назвою Waymo вивів на випробування невеликі машини Firefly, особливістю яких стала повна відсутність зовнішніх органів керування, зокрема керма й педалей. Машини успішно рухалися в міському трафіку, дотримуючись правил дорожнього руху та передбачаючи маневри інших учасників руху. Тепер сервіс безпілотних таксі Waymo працює в низці міст. Крім того, Google ділиться своїми технологіями з деякими великими автомобільними виробниками.

Apple

Один із передбачуваних дизайнів автомобіля Apple
Один із передбачуваних дизайнів автомобіля Apple

Apple почала будувати плани створення власного автомобіля ще в нульових, коли подібним проєктом зацікавився сам Стів Джобс. За чутками, засновника «яблучної» компанії надихнув приклад Tesla, яка з нуля почала завойовувати ринок електрокарів. Проте активна фаза розроблення стартувала приблизно наприкінці 2014 року, вже після смерті легендарного очільника Apple. До проєкту під внутрішньою назвою Titan залучили величезні ресурси й тисячі фахівців автоіндустрії, яких переманили з провідних автокомпаній. Крім того, американці активно вели переговори про партнерство з найбільшими компаніями, зокрема з Mercedes, BMW і Volkswagen.

Однак через десять років, у 2024 році, Apple відмовилася від проєкту власного автомобіля, на якому втратила величезні кошти — за чутками, близько 10 мільярдів доларів. Імовірно, причиною згортання розроблення стало розуміння того, що компанії так і не вдасться створити машину з унікальними рішеннями й характеристиками, які б вигідно відрізняли її від численних китайських конкурентів.

- Реклама -

Більше публікацій за темою