В Італії запустили «магнітний» поїзд майбутнього

Новий транспорт може їздити вже наявними залізничними шляхами. Раніше для подібних поїздів будували спеціальні траси.

Італійська компанія IronLev провела перший у світі тест поїзда на магнітній подушці (маглев) на наявних залізничних коліях. Про це повідомляє Reuters.

- Реклама -

Технологія існує не перший рік, проте раніше для використання транспорту доводилося модифікувати чинні колії. Випробування поїзда провели у Венеції в рамках технологічної виставки LetExpo 2024. У тесті брав участь однотонний прототип, на презентації якого був присутній президент області Венеція Лука Дзайя.

Поїзд на магнітній подушці проїхав двокілометровою ділянкою дороги. Він зміг розігнатися до 70 км/год. Транспорт переміщався за допомогою електромагнітного поля. Технологія дає змогу знизити тертя під час руху, що економить і споживання енергії, і витрати на обслуговування поїзда та рейок.

За словами глави IronLev Адріано Джиротто, інші компанії проводили випробування на спеціальних шляхах, які взаємодіяли з незвичайними поїздами. «Ми показали, що наш транспортний засіб може переміщатися на наявних маршрутах», – зазначив він. Джиротто додав, що інженери продовжують допрацьовувати технологію. Компанія планує через кілька років випробувати транспорт вагою до 20 т, який зможе розганятися до 200 км/год.

Невідомо, коли розробку зможуть використовувати для перевезення людей. Зараз IronLev застосовує технологію в промислових умовах. Транспорт дає змогу переміщати різні вантажі, зокрема важкі вікна або ліфти.

Уперше поїзди на магнітній подушці з’явилися в 1980-х роках. Для комерційних перевезень людей їх почали використовувати в Англії. Першу систему маглева впровадили в Бірмінгемі, щоб пасажири могли переміщатися між місцевим аеропортом і вокзалом. Зараз подібні поїзди можуть розвивати швидкість у сотні кілометрів. Найшвидша комерційна лінія розташована в Шанхаї, там маглев розганяється до 431 км/год.

- Реклама -

Більше публікацій за темою