У Франції спроєктували гібридний лайнер на вітрилах та водні

Французька компанія представила проєкт екологічного круїзного лайнера майбутнього.

Круїзний оператор Ponant розробив унікальний проєкт пасажирського судна Swap2Zero, що використовуватиме комбінацію вітрової енергії, рідкого водню та біопалива. Як повідомляє Interesting Engineering, новий лайнер зможе здійснювати трансокеанські подорожі з мінімальним впливом на довкілля.

Судно довжиною 186,2 метра оснащене передовими екологічними технологіями, серед яких – вітрильна силова установка, що забезпечує до 50% необхідної енергії. На борту встановлено приблизно 1000 квадратних метрів сонячних панелей, мембранні та твердооксидні паливні елементи, а також системи уловлювання вуглецю.

За розрахунками розробників, Swap2Zero зможе працювати до 30 днів при використанні виключно вітрової тяги. Без підтримки вітру судно здатне рухатися зі швидкістю 18 кілометрів на годину протягом 15 днів.

Лайнер обладнано двопаливними двигунами, які можуть працювати як на біодизелі, так і на біогазі. Важливою інновацією є система уловлювання вуглецю, яка дає змогу суттєво зменшити екологічний слід завдяки можливості повторного використання викидів CO₂.

Концепція судна базується на трьох ключових принципах: енергоефективності, раціональному споживанні енергії та максимальному використанні відновлюваних джерел. Проєкт вже отримав попереднє схвалення від класифікаційного товариства Bureau Veritas, що підтверджує його відповідність міжнародним стандартам щодо класифікації сталевих суден, вітрових рушійних установок і суден на водневому паливі.

Розробка Swap2Zero є важливим кроком у напрямку досягнення вуглецевої нейтральності у сфері морських подорожей та може встановити нові стандарти для екологічно чистого судноплавства.

Більше публікацій за темою