Вчені з’ясували, що космічна радіація негативно впливає на мозок

Галактичне космічне випромінювання викликає когнітивний дефіцит.

Американські вчені з Пенсільванського університету з’ясували, що космічні промені послаблюють мозкові функції під час перебування в позаземному просторі. Про це повідомляють Новини Планети з посиланням на дослідження, що опубліковане в науковому виданні Journal of Neurochemistry.

Йдеться про галактичне космічне випромінювання (ГКВ). Воно виходить від залишків наднових, що утворюються внаслідок потужного вибуху на фінальному етапі еволюції масивних зірок.

Як показали експерименти на борту МКС, вплив ГКВ на мишей викликає короткочасний когнітивний дефіцит у самців гризунів, а також знижує здібності до навчання у самок тварин.

Шкідливий вплив космічних променів вдалося знизити, вводячи мишам антиоксидантну і протизапальну сполуку під назвою CDDO-EA.

«Наше дослідження закладає основу для майбутнього причинно-наслідкового зв’язку між реакцією мозку на комплексний вплив ГКВ і тим, як ці адаптації мозку призводять до зміни поведінки», – зазначив співавтор наукової роботи, доктор Філадельфійського науково-дослідного інституту та Медичної школи Пенсільванського університету Сангхі Юн.