Вчені дослідили, наскільки незвичайна наша галактика Чумацький Шлях

Новий каталог показує, скільки зазвичай у великих галактик супутників. Група вчених представила свіжі дані про 101 систему з великої галактики та галактик-супутників, схожих на систему Чумацького Шляху, повідомляє Університет Юти.

Супутники в цьому випадку – це менші за масою і розміром галактики, які обертаються навколо більшої галактики-господаря. Чумацький Шлях – господар кількох таких галактик, серед яких найбільші – Велика і Мала Магелланові Хмари, їх видно неозброєним оком з південної півкулі. Інші, менш яскраві галактики-супутники можна побачити тільки за допомогою телескопів. Автори нового дослідження вивчали системи галактик-супутників навколо інших галактик, порівнянних за масою з Чумацьким Шляхом. Наукові статті вийшли в препринті та прийняті до публікації в Astrophysical Journal.

Фото галактики, схожої на Чумацький Шлях, та її системи галактик.
Фото галактики, схожої на Чумацький Шлях, та її системи галактик / Yasmeen Asali (Yale), with images from the DESI Legacy Surveys Sky Viewer

Учені виявили у 101 системі 378 галактик-супутників. Кількість підтверджених галактик-супутників на систему варіювалася від нуля до 13 (у системі Чумацького Шляху їх чотири). Дослідники виявили, що, якщо в системі є одна масивна галактика-супутник, на кшталт Великої Магелланової Хмари, то в неї більше супутників у середньому. Однак у нашого Чумацького Шляху все не так. Одне з пояснень цьому факту в тому, що Чумацький Шлях набув Магелланової Хмари відносно недавно, з погляду віку Всесвіту.

Астрономи виявили також, що чим ближче галактики-супутники до своєї галактики-господаря, тим з більшою ймовірністю вони припиняють народжувати зірки. Крім того, команда зробила цінний внесок, опублікувавши нові вимірювання відстаней (червоних зміщень) близько 46 000 галактик.