Науковці знайшли єдину тварину, невразливу для мікропластику

Тихоходи виявилися несприйнятливими до забруднення мікропластиком.

Бразильські вчені з Федерального університету Пернамбуку виявили єдину тварину, яка, судячи з усього, несприйнятлива до мікропластику і не накопичує його в організмі. Цією істотою виявилися тихоходи, відомі своєю стійкістю до екстремальних середовищ. Дослідження опубліковано в науковому журналі PeerJ Life and Environment.

Фахівці зробили відкриття під час вивчення мейофауни – морських безхребетних, що мешкають у приливній зоні. Це організми розмірами від 45 мікрометрів до одного міліметра.

Дослідники виявили 5629 окремих істот, включно з нематодами, черв’яками, кліщами, ракоподібними, тихоходами та іншими.

Організми містилися в резервуарах, що максимально імітують природне середовище. У місткості додали 100 грамів осаду, що містив різну кількість пластикових частинок.

Аналіз показав, що всі крихітні істоти проковтнули мікропластик, за винятком тихоходів.

«Відсутність споживання мікропластику тихоходами, ймовірно, пов’язана з будовою їхнього апарату харчування, який містить ротову трубку з голкою, використовуваною для проколювання і всмоктування, а не для проковтування здобичі цілою», – зазначили автори статті.

Тихоходи здатні переносити дуже високі й дуже низькі температури, високі рівні радіації, тривале зневоднення і навіть космічний вакуум.