Науковці розкрили причину страхітливих звуків, що лунають із Маріанської западини

Виявилося, що за допомогою таких звуків спілкуються кити Брайда.

Група дослідників знайшла джерело загадкових звуків, що лунають із Маріанської западини, найглибшої точки Світового океану. Ці звуки, відомі як «біотванг», були вперше зафіксовані у 2014 році під час акустичного фільмування. У підсумку було встановлено, що джерело звуків – кити Брайда (Balaenoptera edeni), повідомляє Live Science з посиланням на Frontiers in Marine Science.

Маріанська западина розташована в західній частині Тихого океану і простягається вздовж Маріанських островів на 1500 км, а глибина жолоба доходить до 10 935 м.

У 2014 році дайвери почули дивні звуки, що лунають із западини й дістали назву біотванг: з одного боку, звук нагадує глибокий гул, що переходить у гарчання, а з іншого – металевий дзвін, який вчені порівняли зі звуками з фільмів «Зоряний шлях» і «Зоряні війни».

Biotwang (Mariana trenches audio)

Ці звуки залишалися загадкою протягом кількох років, але вже у 2016 році вчені припустили, що вони можуть виходити від великих вусатих китів, таких як блакитні (Balaenoptera musculus) або горбаті (Megaptera novaeangliae). Однак звуки не збігалися з відомими типами криків.

Під час нового дослідження вчені проаналізували 200 тис. годин аудіозаписів з використанням штучного інтелекту, який перетворював звуки на спектрограми та давав змогу відокремити їх від шуму океану.

Одночасно з цим учені зафіксували десять китів поруч із Маріанськими островами та помітили, що дев’ять із них видавали ті самі звуки. Виявилося, що джерелом були кити Брайда (Balaenoptera edeni).

Для остаточного доказу команда зіставила «географію» звуків із маршрутами китів. Це дало змогу остаточно встановити зв’язок між виникненням біотвангу та поведінкою китів Брайда. Цікаво, що 2016 року дослідники зафіксували помітне збільшення кількості звуків, спричинене зростанням популяції китів у цьому регіоні, що збіглося з явищем Ель-Ніньйо та підвищенням температури океану.

Раніше американський астронавт NASA Баррі Юджин «Бутч» Вілмор повідомив про «дивні звуки» на пристикованому до Міжнародної космічної станції (МКС) кораблі Starliner.