Вчені встановили, коли з’явилися перші полярні ведмеді

BMC Genomics: білі ведмеді відокремилися від бурих 70 тис. років тому.

Данські вчені з Копенгагенського університету виявили, що білі ведмеді з’явилися порівняно недавно за мірками еволюції. Дослідження опубліковано в науковому журналі BMC Genomics.

Згідно з попередніми дослідженнями, білі ведмеді генетично тісно пов’язані з бурими родичами, але досі було неясно, коли саме ці види розійшлися.

Відомо, що білі ведмеді відрізняються від бурих побратимів наявністю подвійного шару хутра, який допомагає їм зберігати тепло і залишатися сухими після плавання у воді. Також полярні ведмеді без шкоди їдять більше жирного м’яса. У бурих ведмедів від такої дієти швидко розвинулися б хвороби серця.

Команда проаналізувала геноми 119 полярних ведмедів, 135 бурих ведмедів, а також пари викопних білих ведмедів. Виявилося, що відмінності між видами виникли всього 70 тис. років тому.

Учені знайшли сім генів, пов’язаних із полярною адаптацією. З них чотири були фіксовані алелями (генетичними варіаціями).

Дослідники дійшли висновку, що білі ведмеді еволюціонували для життя в арктичному кліматі наприкінці останнього льодовикового періоду.