Астрономи знайшли, але не змогли пояснити найбільшу галактичну структуру у Всесвіті

Nature: виявлено викиди з чорної діри протяжністю у 23 млн світлових років.

Міжнародна група вчених із Нідерландів, Великої Британії, Італії та інших країн виявила найбільшу галактичну структуру у відомому Всесвіті. Вона являє собою потоки енергії та матерії (джети) з надмасивної чорної діри завдовжки в 7 млн парсеків, або 23 млн світлових років. Дослідження опубліковано в науковому журналі Nature.

Виявлений феномен назвали Порфіріоном на честь царя гігантів у грецькій міфології.

За словами дослідників, масштаби Порфіріона можна порівняти з космічною павутиною – гігантською міжгалактичною системою ниток газу.

«Якщо ми зменшимо струмені Порфіріона до земного масштабу, то чорна діра, яка їх продукує, буде розміром в 0,2 міліметра, що можна порівняти з амебою. Але ця амеба зуміла створити потужний фонтан енергії розміром з усю Землю», – зазначив один з авторів відкриття, астроном Мартін Оей з Лейденського університету в Нідерландах.

Фахівці зазначили, що Порфіріон – не єдина гігантська структура в космосі. Крім неї існує Альціоней – галактиками з джетами протяжністю 16 млн світлових років.

Науковці поки що не можуть пояснити механізми, що створюють колосальні струмені Порфіріона та Альціонея.

Щоб генерувати такі величезні джети, чорна діра повинна безперервно харчуватися (що має на увазі наявність величезного резервуара матеріалу) протягом приблизно мільярда років, а це нетипово.

Крім того, питання викликає довжина струменів. Чим довшим стає джет, тим нестабільнішим він стає. При появі нестабільності потік має почати розсіюватися.

Яким чином струмені Алкіонея і Порфіріона залишалися стабільними на таких величезних відстанях простору-часу, поки залишається загадкою.

Раніше вчені знайшли гігантську чорну діру, яка позбавила свою галактику палива для створення нових зірок.