У США виявили новий вид ос, які привели вчених в жах

У США виявили новий вид ос, які схожі на ксеноморфа з «Чужого».

Учені в США виявили новий вид ос, які відкладають яйця всередину живих дорослих плодових мушок, які потім вириваються з черевця господарів, поки ті ще живі, як ксеноморф у фільмах «Чужий». Подробиці наводить журнал Live Science.

Комаху назвали Syntretus perlmani, це перша відома науці оса, яка заражає дорослих плодових мушок-дрозофіл (Drosophila affinis). Раніше було відомо, що деякі види ос нападають на мух, але на молодшій і вразливішій стадії розвитку (личинок і лялечок). Оси – паразитоїди, а не паразити, тому що вони завжди вбивають своїх господарів, тоді як паразити зазвичай цього не роблять.

Провідний автор дослідження Логан Мур, біолог, який працював над дослідженням у рамках своєї докторської дисертації в Університеті штату Міссісіпі, розповів Live Science, що самка Syntretus perlmani використовує жало, щоб пронизати й відкласти яйце в черевце плодової мушки. Потім з яйця вилуплюється крихітна личинка оси, яка росте всередині мухи близько 18 днів, перш ніж покинути господаря. Вона «фактично вилізе з боку мухи, і жах у тому, що остання після цього залишається живою протягом кількох годин», пояснив Мур.

Личинка оси Syntretus perlmani, що виривається з тіла плодової мушки
Личинка оси Syntretus perlmani, що виривається з тіла плодової мушки. (Фото: Matthew Ballinger)

У березні 2023 року дослідники проводили скринінг плодових мушок на наявність паразитичних черв’яків, званих нематодами, коли в черевці однієї з мух уперше виявили личинку оси з гострим хвостом. Вони здивувалися і почали прицільний експеримент, та зрештою підтвердили своє відкриття, вирощуючи ос у лабораторії й вивчаючи їхню ДНК.

У лабораторії зрілі личинки Syntretus perlmani виходили зі своїх господарів, досліджували впродовж кількох годин, а потім закопувалися в будь-який субстрат, який був поруч. Опинившись у захищеному місці, вони переходили в стадію кокона приблизно на 23 дні, потім перетворюючись на вже дорослих особин.

Оса нового виду також здатна заражати інших мух, крім плодових. Тепер команда дослідників має намір з’ясувати, як саме цей новий вид еволюціонував, щоб заражати дорослих особин. Вчені виявили вже заражених мух у кількох американських штатах.

Раніше науковці відкрили нових паразитичних ос, яких назвали на честь зірок великого тенісу.