Учені відстежили сотні метеоритів, що потрапили з Марса на Землю

Близько 200 метеоритів прибули на Землю з марсіанських зон Тарсіс і Елізіум.

Канадські вчені з Альбертського університету з’ясували, звідки саме прилітали на Землю метеорити марсіанського походження. Їм вдалося встановити походження близько 200 уламків сусідньої планети, які дісталися нашого світу. Дослідження опубліковано на шпальтах журналу Science Advances.

За словами фахівців, марсіанські метеорити потрапляють у космос унаслідок падіння на Марс великих астероїдів. Під час цих подій частини породи викидаються з достатньою швидкістю, щоб подолати гравітацію рідної планети. Деякі з таких фрагментів у підсумку опиняються на Землі.

Команда об’єднала високоточні симуляції зіткнень із планетою, чиї характеристики відповідають Марсу. Результати показали, що умови, за яких були викинуті метеорити, відповідають ударам, що створили кратери діаметром від 10 до 30 кілометрів.

Вихідні дані моделі дозволили вченим визначити «пікові ударні тиски» ударних подій і тривалість впливу цих тисків на породи.

На основі цих даних вчені змогли оцінити розмір кратерів, які могли викинути метеорити, а також глибину залягання порід до зіткнень. Хоча оцінки глибини не позбавлені певної невизначеності, дослідники порівняли їх із місцевою геологією можливих вихідних кратерів, а також характеристиками й віком метеоритів.

Аналіз показав, що 200 метеоритів, які долетіли до Землі, походять із вулканічних регіонів Марса під назвою Тарсіс і Елізіум.

Відкриття допоможе фахівцям краще зрозуміти, коли відбувалися вулканічні події на Марсі, які різні джерела марсіанської магми і як швидко формувалися кратери.