Науковці відключили єдиний телескоп планетарної системи захисту Землі від астероїдів

NASA: 15-річна місія космічного телескопа NEOWISE добігла кінця

Національне управління з аеронавтики та дослідження космічного простору (NASA) США оголосило про вимкнення космічного телескопа NEOWISE – єдиного апарату для виявлення навколоземних астероїдів і комет. Орбітальна станція падає в атмосферу нашої планети, повідомляють на офіційному сайті космічного агентства.

Місія NEOWISE добігла кінця, оскільки ера пікової активності Сонця, звана сонячним максимумом, призведе до того, що супутник увійде у верхні шари атмосфери й там зруйнується.

NEOWISE запустили 2009 року. За 15 років роботи пристрій виявив понад 200 раніше невідомих навколоземних об’єктів, включно з 25 новими кометами, і надав великі дані про 44 тис. інших тіл, що пролітають через нашу Сонячну систему.

Серед сотень об’єктів, виявлених телескопом, найвідомішим його відкриттям стала яскрава комета, що має його ім’я: комета C/2020 F3 NEOWISE, яка пролетіла повз Землю в липні 2020 року.

Втрата NEOWISE залишить тимчасовий пролом у планетарній обороні на орбіті Землі. Жоден інший космічний телескоп NASA не присвячує 100% свого часу полюванню за навколоземними об’єктами, деякі з яких можуть становити небезпеку для нашої планети.

У 2027 році на зміну NEOWISE планують відправити потужніший апарат – NEO Surveyor. Після розгортання телескоп виконуватиме повне сканування неба кожні два тижні. Він також зможе виявляти астероїди, що летять з боку Сонця і невидимі через яскраве світло зірки.

Раніше вчені виявили мінімісяці у 352 астероїдів.