Астрономи зважили найближчий до Землі пульсар

Пульсар PSR J0437-4715 на 42% масивніший за Сонце при радіусі 11,4 кілометра.

Австралійські астрономи з Технологічного університету Свінберна в Мельбурні виміряли параметри найяскравішого і найближче розташованого до Землі мілісекундного пульсара PSR J0437-4715, розташованого трохи більше ніж за 509 світлових років від нашої планети. Результати дослідження опубліковано на порталі нерецензованих наукових статей arXiv.

PSR J0437-4715 являє собою нейтронну зорю, яка обертається зі швидкістю 173 оберти на секунду. Команда використовувала випромінювані об’єктом радіоімпульси для визначення його маси. Ця інформація дала змогу виміряти радіус пульсара і зібрати дані про ядро.

Animation of the millisecond pulsar PSR J0437-4715

Ядра нейтронних зір складаються з найщільнішої стабільної матерії у Всесвіті. Вона стиснута до межі й перебуває на межі колапсу в чорну діру. Оскільки таку речовину неможливо вивчати на Землі, дослідники використовували для спостережень рентгенівський телескоп NICER на борту Міжнародної космічної станції.

Як показали розрахунки, маса PSR J0437-4715 в 1,42 раза більша за масу нашого Сонця за радіуса в 11,4 кілометра. Для порівняння, радіус Сонця становить 696,3 тис. кілометрів.

Дослідники зазначили, що ці параметри доповнюють модель надр нейтронних зір, що формується, яка також була заснована на спостереженнях за гравітаційними хвилями від зіткнень двох небесних тіл такого типу та вибуху, який при цьому відбувається, званого кілоновим.