Вчені з’ясували, що Землю можуть оточувати таємничі темні комети

До 60% навколоземних об’єктів може виявитися темними кометами.

Міжнародна група астрономів зі США, Чехії та Італії дійшла висновку, що більш ніж половина об’єктів у навколоземному космосі можуть бути так званими темними кометами – маловивченим видом астероїдів. Дослідження опубліковано в науковому журналі Icarus.

Темні комети – це свого роду загадка, оскільки вони поєднують у собі характеристики як астероїдів, так і комет.

Астероїди – кам’янисті тіла без льоду, які обертаються по орбіті ближче до сонця, як правило, в межах так званої крижаної лінії. Це означає, що вони перебувають досить близько до сонця, щоб будь-який лід, який міг переносити астероїд, сублімувався або перетворився з твердого льоду прямо на газ.

Комети – крижані тіла, які демонструють розмиту кому, або кометну хмару з частинок льоду і пилу. Крім того, комети зазвичай мають невеликі прискорення, викликані не гравітацією, а сублімацією льоду, так звані негравітаційні прискорення.

Команда розглянула сім темних комет і вирахувала, що від 0,5% до 60% усіх навколоземних об’єктів можуть бути темними кометами, у яких немає ком, але є негравітаційні прискорення.

Щоб визначити походження цієї популяції темних комет, вчені створили динамічні моделі, які приписували негравітаційні прискорення об’єктам із різних груп. Потім вони змоделювали шлях, яким ці об’єкти будуть слідувати з урахуванням приписаних негравітаційних прискорень протягом періоду в 100 тис. років.

Фахівці помітили, що багато хто з цих об’єктів опинився там, де сьогодні перебувають темні комети, і виявили, що з усіх потенційних джерел найімовірнішим місцем їхнього походження є головний пояс астероїдів.

Дослідження також показало, що інші темні комети, ймовірно, прибули з внутрішньої смуги пояса астероїдів.