Вчені вперше провели 3D-реконструкцію хромосом шерстистого мамонта

Створено тривимірну структуру хромосом мамонта віком 52 тис. років.

Міжнародна група вчених із Данії та США вперше реконструювала тривимірні хромосомні структури шерстистого мамонта віком 52 тис. років. Дослідження опубліковано в науковому журналі Cell.

Знання тривимірної архітектури геному дає фахівцям масу додаткової інформації, крім послідовності, проте більшість стародавніх зразків ДНК складаються з дуже коротких фрагментів.

Команда протягом п’яти років тестувала десятки зразків, перш ніж виявила шерстистого мамонта, який надзвичайно добре зберігся та був знайдений на північному сході Сибіру 2018 року.

Щоб реконструювати геномну архітектуру викопного звіра, дослідники витягли ДНК зі зразка шкіри.

Аналіз показав, що шерстисті мамонти мали 28 хромосом – стільки ж, скільки сучасні азійські та африканські слони. Примітно, що скам’янілі хромосоми мамонта також зберегли величезну кількість фізичної цілісності та деталей, включно з наномасштабними петлями, які приводять транскрипційні фактори в контакт із генами, які вони контролюють.

Надалі вчені розраховують вивчити епігенетичні моделі інших тканин вимерлого виду. Ці зусилля сприяють майбутнім проєктам, покликаним відродити шерстистих мамонтів.