Вчені знайшли недалеко від Землі «пекельну» екзопланету з запахом тухлих яєць

У 64 світлових роках від Землі розташована планета з атмосферою із сірководню.

Команда американських астрономів з Університету Джона Гопкінса та інших наукових установ відкрила недалеко від Землі незвичну екзопланету HD 189733 b із вкрай суворими умовами середовища. Дослідження опубліковано в науковому журналі Nature.

HD 189733 b являє собою газовий гігант, розташований за 64 світлових роки від нашого світу в сузір’ї Лисички. Він розташований у 13 разів ближче до своєї рідної зірки, ніж Меркурій відносно Сонця, через що температура поверхні «пекельної» планети досягає 925°C.

Як показали спостереження, на планеті, судячи з усього, йдуть дощі з розплавленого скла, які розносяться вітрами на швидкості 800 кілометрів на годину, що втричі швидше найсильніших ураганів на Землі.

Команда проаналізувала атмосферу HD 189733 b за допомогою космічного телескопа «Джеймс Вебб» і з’ясувала, що газовий гігант насичений сірководнем – токсичним і горючим безбарвним газом, який має характерний запах тухлих яєць.

Астрономи зазначили, що сірководень дуже рідко виявляється за межами Сонячної системи в значущих кількостях.

За словами астрономів, HD 189733 b навряд чи може бути прихистком позаземного життя через інфернальні температури та погодні умови, однак сполуки сірки, що містяться в її атмосфері, є критично важливими для існування організмів.