Вчені знайшли молекулу, яка відключає старіння організму

Науковці виявили молекулу, здатну зупинити процеси старіння організму.

Група дослідників з Техаського університету зробила важливе відкриття у галузі боротьби зі старінням організму. Вчені виявили молекулу, яка може ефективно протидіяти процесам старіння, базуючись на вивченні механізмів змін теломер – наконечників хромосом, довжина яких вважається одним із біомаркерів старіння.

У ході дослідження науковці проаналізували понад 650 тисяч сполук, шукаючи речовину, здатну реактивувати фермент TERT, необхідний для синтезу і подовження теломер. Результатом пошуків стало виявлення молекули TAC, яка продемонструвала значний потенціал у відновленні різноманітних показників організму, що зазвичай погіршуються з віком.

Експерименти на моделях старих мишей показали, що сполука TAC ефективно відновлювала нейрони, зменшувала запалення, покращувала когнітивні функції, підвищувала координацію та поліпшувала стан м’язів. Особливо важливим є те, що TAC значно зменшувала хронічний запальний процес шляхом пригнічення гена p16 – ключового фактора клітинного старіння.

Науковці відзначають високий профіль безпеки нової молекули, яка легко засвоюється різними тканинами, включаючи центральну нервову систему. Це відкриває перспективи для розробки нових терапевтичних підходів у боротьбі зі старінням.

Наразі дослідники планують провести подальші доклінічні випробування на більших моделях тварин для підтвердження ефективності нової антивікової молекули. Це дослідження може стати важливим кроком у розвитку методів протидії процесам старіння та покращення якості життя людей похилого віку. Результати цього відкриття можуть мати значний вплив на майбутні розробки в галузі геронтології та антивікової медицини.