Вчені розкрили таємницю раптового зникнення амонітів на Землі

Амоніти вимерли через метеорит, який знищив динозаврів.

Британські палеонтологи з Бристольського університету розкрили таємницю зникнення амонітів – класу морських головоногих молюсків зі спіральними мушлями, які сьогодні трапляються тільки у вигляді скам’янілостей. Виявилося, що цих істот згубила одна катастрофічна подія. Дослідження, про яке пише Phys.org, опубліковано в науковому журналі Nature Communications.

Амоніти процвітали в океанах Землі понад 350 млн років, але близько 66 млн років тому вони припинили своє існування.

Команда зібрала нову базу даних скам’янілостей амонітів пізнього крейдяного періоду. Потім учені проаналізували інформацію про темпи видоутворення і вимирання молюсків у різних частинах земної кулі.

Як показали розрахунки, якби амоніти перебували в занепаді протягом усієї крейдяної епохи, то їхня швидкість вимирання перевищувала б швидкість утворення видів. Натомість виявилося, що стародавні організми процвітали й розвивалися.

На думку палеонтологів, амоніти цілком могли б дожити до наших днів, якби не падіння метеорита, який також знищив динозаврів. Ця катастрофа запустила глобальні процеси, які в підсумку призвели до повного зникнення цього класу молюсків.

Раніше вчені знайшли останки найдавнішого морського динозавра в Південній півкулі Землі.