Науковці знайшли останки найдавнішого морського динозавра в Південній півкулі

У Новій Зеландії виявили кістку морської рептилії віком 246 млн років.

Міжнародна група вчених ідентифікувала найстарішу скам’янілість морського динозавра в Південній півкулі. Нею виявився хребець нотозавра, знайдений на одному з островів Нової Зеландії. Дослідження опубліковано в науковому журналі Current Biology.

Як показав аналіз, кістка належала тварині, яка 246 млн років тому мешкала у величезному суперокеані під назвою Панталасса.

У Новій Зеландії виявили кістку морської рептилії віком 246 млн років

Нотозаври були далекими попередниками плезіозаврів. Вони виростали до семи метрів завдовжки, мали довгу шию і плавали за допомогою чотирьох схожих на весла плавників. Ці хижаки харчувалися рибою і кальмарами.

За словами палеонтологів, новозеландський нотозавр виявився більш ніж на 40 млн років старшим від відомих морських рептилій з Південної півкулі.

«Використовуючи відкалібровану за часом еволюційну модель глобального розповсюдження, ми показуємо, що нотозаври виникли поблизу екватора, а потім швидко поширилися як на північ, так і на південь, у той самий час, коли складні морські екосистеми відновлювалися після катастрофічного масового вимирання, яке ознаменувало початок епохи динозаврів», – пояснив провідний автор дослідження, доктор Бенджамін Кір із Музею еволюції Уппсальського університету у Швеції.