Науковці знайшли «цукровий» астероїд на околиці Сонячної системи

Червонуватий астероїд Арракот на смак схожий на солодке мило.

Група американських і французьких астрономів встановила унікальний хімічний склад астероїда Арракот з поясу Койпера за орбітою Нептуна. Результати дослідження, опубліковані в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences, показують, що цей 34-кілометровий крижаний об’єкт червонуватого кольору, ймовірно, має солодкуватий присмак, схожий на мило.

Протягом тривалого часу незвичний багрянистий відтінок Арракота дивував учених. Вони припускали, що сонячний вітер і космічні промені перетворюють примітивні метанолові льоди астероїда на органічні молекули, однак механізм цього процесу залишався незрозумілим.

Під час нового експерименту команда з Гавайського університету в Гонолулу піддала заморожену суміш метанолу та чадного газу впливу високоенергетичних електронів, імітуючи опромінення Арракота космічною радіацією протягом 1,8 мільярдів років.

Модельоване випромінювання ініціювало низку хімічних реакцій у льоду, що призвели до утворення багатих на вуглець молекул – поліциклічних ароматичних вуглеводнів. Крім того, спектроскопічні методи виявили у опроміненому льоду глюкозу, алозу, гліцерин та інші органічні сполуки.

Іншими словами, якби Арракот було на що скуштувати, він міг би мати солодкуватий присмак з відтінком милного аромату через високий вміст цукрів і гліцерину.

Вчені вважають, що подібні до Арракота об’єкти могли доставити на ранню Землю поживні речовини, сприяючи зародженню життя на нашій планеті. Це відкриття допомагає розширити уявлення про хімічний склад віддалених тіл Сонячної системи та їхній потенційний внесок в походження життя.