Відкрито екзопланету, що зберегла атмосферу в екстремальній близькості до зірки

Міжнародна команда астрономів на чолі з вченими з Університету Джона Гопкінса відкрила унікальну екзопланету TIC 365102760 b, яка отримала ім’я Фенікс. Ця планета змогла якимось дивом вижити після того, як її батьківська зірка перетворилася на червоного гіганта.

Фенікс розташований за 1800 світлових років від Землі на орбіті старої зірки, що наближається до завершальної стадії свого еволюційного циклу. Маса планети приблизно у 20 разів більша за земну, а її розмір у 6,2 раза перевищує розміри нашої планети.

Попри надзвичайно малу відстань від зірки – лише 9 мільйонів кілометрів, або 0,06 відстані від Землі до Сонця, Фенікс зберіг свою густу атмосферу, на відміну від інших планет, які втрачали атмосфери за значно менших температурних впливів.

«Це найменша планета, яку ми коли-небудь знаходили навколо червоного гіганта, і, ймовірно, планета з найнижчою масою на орбіті зірки такого класу. Ми не знаємо, чому у Фенікса досі є атмосфера, коли схожі світи втрачали її за набагато менш екстремальних умов», – зазначив керівник дослідження Сем Грюнблатт.

Команда астрономів припускає, що врешті-решт, приблизно через 100 мільйонів років, червоний гігант повністю поглине Фенікс. Однак поки що ця незвичайна екзопланета продовжує існувати в умовах, що здавалися б нестерпними для більшості відомих світів.