Учені створили ШІ для пошуку «Землі 2.0» у космосі

Нейромережа для виявлення подібних до Землі екзопланет пройшла випробування.

Міжнародна група астрономів і фахівців зі штучного інтелекту з Великої Британії, США та інших країн розробила алгоритм на основі штучного інтелекту (ШІ), який можна використовувати для виявлення подібних до Землі екзопланет. Програма аналізує дані методу вимірювання променевої швидкості. Дослідження опубліковано на порталі наукових статей arXiv.

Команда застосувала свою нейромережу до трьох зірок, щоб переконатися в її здатності ідентифікувати екзопланети за інформацією про зоряну активність. Алгоритм випробували на нашому Сонці, Альфа Центавра B (HD 128621) і Тау Кита. Альфа Центавра B розташована за 4,3 світлових роки від Землі, а Тау Кита розташована приблизно за 12 світлових років від нашої планети.

Після включення в програму змодельованих планетних сигналів дослідники виявили, що ШІ успішно ідентифікував змодельовані екзопланети з потенційними орбітальними періодами від 10 до 550 днів для нашого Сонця, від 10 до 300 днів для Альфи Центавра B і від 10 до 350 днів для Тау Кита.

У Альфа Центавра B наразі виявлено кілька потенційних екзопланет, але жодна з них не підтверджена, тоді як у Тау Кита наразі є вісім непідтверджених світів.

Крім того, алгоритм визначив, що ці результати відповідають Альфі Центавра B і Тау Кіта, які потенційно мають екзопланети, приблизно вчетверо більші за Землю, а також розташовані в населених зонах цих зірок.

Вставивши в програму додаткові дані про зоряну активність, дослідники виявили, що алгоритм успішно ідентифікував змодельовану екзопланету, розмір якої приблизно у 2,2 раза перевищує розмір Землі, але обертається по орбіті на тій самій відстані, що й Земля від нашого Сонця.

Команда розраховує, що їхня розробка прискорить і поліпшить пошук аналогічних до Землі планет після запуску космічного телескопа PLATO у 2026 році. Пристрій зможе сканувати до мільйона зірок з акцентом на виявлення скелястих, тобто, схожих на Землю світів.