Учені розкрили таємницю можливого походження супутників Марса

Місяці Марса могли бути кометою, розірваною гравітацією планети.

Французькі астрономи з Паризького міського університету знайшли свідчення, що розкривають таємницю походження супутників Марса Фобоса і Деймоса. Дослідження опубліковано на порталі наукових матеріалів arXiv.

Висновки фахівців ґрунтуються на вивченні фотознімків, зроблених космічним апаратом Mars Express.

Походження Фобоса і його «близнюка» Деймоса багато років залишається загадкою для вчених. Згідно з однією з теорій, об’єкти могли бути астероїдами, притягнутими Червоною планетою. На це вказує хімічний склад лун, що частково збігається з тілами в астероїдному поясі між Марсом і Юпітером. Однак комп’ютерне моделювання не змогло відтворити подібний сценарій.

Інша гіпотеза припускає, що в далекому минулому Марс зіткнувся з якимось гігантським об’єктом, який вибив Фобос і Деймос із планети. Однак Фобос відрізняється від Марса за хімічним складом, що робить таке пояснення малоймовірним.

У новому дослідженні команда проаналізувала понад 300 зображень, відзнятих орбітальним зондом Mars Express з 2003 року. Вчені вивчили відбиття сонячного світла від поверхні Фобоса під різними кутами. Виявилося, що супутник робить це нерівномірно.

Також астрономи виявили, що поверхня Фобоса була пористою, як пісок. Це змусило команду припустити, що місяць може бути вкритий товстим шаром пилу з частинками, тіні яких зникають при прямому освітленні.

Обидві виявлені властивості характерні для сімейства комет, що обертаються поблизу Юпітера. Ба більше, фотометричні характеристики Фобоса майже ідеально збіглися з властивостями комети 67P із зазначеної групи.

Дослідники припустили, що Фобос і Деймос колись були однією кометою, яку спіймало тяжіння Марса. Згодом гравітація планети розірвала це тіло надвоє.