Спущено на воду першу у світі суперяхту на водні

Суднобудівна компанія Feadship завершила будівництво «проєкту 821» – найбільшої моторної водневої яхти, коли-небудь спущеної на воду в Нідерландах. Її довжина – 119 метрів. З її допомогою виробники сподіваються вивчити плюси та мінуси технології та труднощі, пов’язані з відсутністю чітких нормативів і законів. А мільярдерам на кшталт Білла Гейтса воднева суперяхта за 600 млн євро або близько того допоможе знизити свій вуглецевий слід.

У водню як палива сумнівна репутація: з одного боку, це безумовно ефективне джерело енергії, з іншого – водневий газ за густиною вдесятеро поступається дизельному пальному і має зберігатися під високим тиском за -253 °C. Тому в транспортній сфері його використовують з обережністю і застереженнями. «Проєкт 821» не став винятком.

Попри свої значні розміри яхта не несе на собі достатньо водню, щоб забезпечити всі свої потреби, повідомляє New Atlas. Кріогенного паливного бака на чотири тонни водню, з’єднаного з 16 компактними паливними елементами, вистачає тільки на короткі прогулянки зі швидкістю 10 вузлів (18 км/год): наприклад, щоб увійти в гавань або пройти особливо чутливу до викидів вуглекислого газу зону.

Коли ж плавання затягується і поповнити запаси ніде, електромотори ABB отримують енергію від генераторів, що працюють на біопаливі, яке скорочує емісію парникових газів на 90%. Також яхта може використовувати процес перетворення метилового спирту на водень методом парової конверсії.

Здебільшого ж водень йде на побутові потреби суперяхти. Насамперед на опалення басейнів, джакузі та парилень, на підігрів підлоги й рушникосушок, на кондиціонування повітря. Вони становлять 70-78% загальних енергетичних витрат суперяхти на підтримку життєдіяльності.

За чутками, судно замовив мільярдер Білл Гейтс. Для нього водневу яхту придбала компанія Edmiston, яка займається управлінням і перепродажем суперяхт.

Більше публікацій за темою