Новий гвинтокрил найбільшої європейської корпорації аерокосмічної промисловості поєднує опорний гвинт із пропелерами на крилах і призначається для служб екстреного реагування. Компанія показала експериментальну модель під назвою Racer у Маріньяні, на півдні Франції, а також виклала кілька фотографій і відео. Перший політ апарата відбувся у квітні.
На церемонії, що відбулася в Маріньяні, для партнерів Airbus за проєктом Clean Sky 2 гібрид гелікоптера і літака підняли в повітря, а потім виставили на огляд, розповіла глава Airbus Helicopters Лоренс Петьяр. Цей проєкт, що об’єднує близько 40 учасників із 13 країн Європи, сприяє розвитку повітряного транспорту з низьким рівнем забруднення. Попереднє моделювання засвідчило, що Racer відповідає цим вимогам і споживає на 20% менше палива порівняно з традиційними літальними апаратами тієї ж маси.
Конструкційні особливості Racer дають йому змогу поєднувати швидкість зі стабільністю і скорочувати час реагування під час проведення рятувальних операцій. Не виключається також і військове застосування у складі сил НАТО, повідомляє Reuters.
Перші експерименти Airbus з новою конструкцією гелікоптера почалися понад десять років тому, показавши у 2010 році концептуальний Х3 з двома пропелерами на крилах і опорним гвинтом. Модель Racer стала його спадкоємицею, яка зберегла переваги гвинтокрилів, але поліпшила швидкісні показники.
За запевненнями розробників, Racer розвиватиме швидкість 220 вузлів (400 км/год), що на 80 вузлів більше, ніж у стандартного вертольота.
Дебют Racer збігся з оголошенням про спільну роботу американської Bell Helicopter з італійською компанією Leonardo над наступним поколінням апарату з поворотним гвинтом, який має повністю замінити опорні гвинти вертольота. Щоправда, противники цієї технології стверджують, що це занадто дороге і складне рішення.