У Стенфорді розробили перші окуляри справжньої доповненої реальності

Фахівці в галузі просторових обчислень, що розвивається, розробили прототип гарнітури доповненої реальності, який накладає повноколірні, тривимірні голограми на лінзи окулярів поверх об’єктів реального світу. На відміну від сучасних громіздких гарнітур, новий підхід створює приємну для очей картинку і підходить для повсякденного носіння.

Пристрої віртуальної та доповненої реальності поки що не вирізняються особливою витонченістю та зручністю, часто спричиняючи у користувачів дискомфорт і нудоту. Команда інженерів зі Стенфордського університету взялася за розробку компактної системи доповненої реальності високої якості зображення за допомогою голографічних технологій, посилених ШІ, і нанофотоніки, повідомляє Stanford News.

Зазвичай для створення об’єктів доповненої реальності потрібні складні оптичні системи, в яких користувач не бачить реальний світ за скельцями окулярів, а отримує картинку з камер, пропущену через комп’ютер і доповнену цифровими об’єктами. Таке комбіноване стереозображення проєктується потім в очі.

Строго кажучи, це не справжня доповнена реальність, а доповнена віртуальна реальність. Крім того, всі ці лінзи та дисплеї вимагають певної відстані до очей, що збільшує розмір пристрою.

«Наша гарнітура збоку має вигляд точнісінько як звичайні окуляри, але їхній власник бачить крізь лінзи покращений світ яскравих, повноколірних тривимірних комп’ютерних зображень», – сказав Гордон Ветцштайн, керівник команди, яка представила свій винахід у журналі Nature.

Він і його колеги відмовилися від стереоскопічного підходу на користь голографічного. Проблему ефекту димки для створення відчуття глибини вони вирішили за допомогою ШІ. Застосувавши досягнення нанофотоніки та хвилевідної оптики, вони навчилися проєктувати голограми на лінзи окулярів, які мають вигляд звичайних.

Хвилевід виготовлений методом травлення нанорозмірних візерунків на поверхні лінз. Маленькі голографічні дисплеї на дужках проєктують крізь них доповнене зображення. Світло відбивається від них перш ніж потрапляє в око користувача. Через такі окуляри він бачить і реальний світ, і повноколірне тривимірне цифрове зображення. Відчуття тривимірності посилюється завдяки поєднанню стереоскопічного та голографічного ефектів.

Більше публікацій за темою