«James Webb» знайшов щільну атмосферу у суперземлі 55 Cancri e

Ймовірно, вона підтримується магматичним океаном, що покриває цей розпечений позасонячний світ.

Космічний телескоп «James Webb» виявив оболонку з газів, що огортає кам’янисту екзопланету 55 Cancri e, що може вказувати на наявність у неї щільної атмосфери. Про відкриття повідомляється в журналі Nature.

«Раніше у кам’янистих позасонячних планет спостерігалися або дуже слабкі атмосфери, або їх відсутність», – зазначили автори дослідження.

За діаметром екзопланета 55 Cancri e майже вдвічі більша за нашу планету і в 8,8 раза масивніша за неї. Вона обертається навколо подібної до Сонця зірки разом із чотирма газовими гігантами. Відстань до системи оцінюється в 41 світловий рік.

Для дослідження властивостей суперземлі 55 Cancri e астрономи проаналізували спостереження «James Webb» двох вторинних затемнень – проходження планети за зіркою. Отримані спектри вказали на присутність у неї летючої атмосфери, багатої на монооксид вуглецю і двоокис вуглецю. Вчені вважають, що вона підтримується магматичним океаном, що покриває цей розпечений позасонячний світ.

«Температура екзопланети, розрахована на основі спостережень, становить близько 1,5 тисячі градусів Цельсія, що значно нижча, ніж можна було б очікувати, якби в неї не було атмосфери або була тільки тонка атмосфера з пари від розплавлених гірських порід. Ця відносно низька температура вказує на те, що тепло поширюється з денного боку 55 Cancri e на нічний, можливо, завдяки багатій летючими речовинами атмосфері», – підсумували автори дослідження.

Суперземля 55 Cancri e віддалена від своєї зірки лише на 2,3 мільйона кілометрів і робить один повний оберт навколо неї менш ніж за 18 годин. Через настільки близьке розташування зірка на небі екзопланети виглядає в 70 разів більшою, ніж Сонце на небі Землі.