Виробник обіцяє, що викиди чадного газу знизяться на 75% порівняно з бензиновим мотоциклом, а експлуатаційні витрати на паливо зменшаться на 50-65%.
За останні роки було висунуто багато пропозицій щодо заміни бензину для мотоциклів, включно з паровими двигунами, воднем, водою та акумуляторами. Тепер же індійський мотовиробник Bajaj Auto готується до запуску першого мотоцикла на стисненому природному газі. Новинка має бути представлена 18 червня цього року, повідомляє New Atlas.
Компримований або стиснений газ (КПГ) – звичайний природний газ, але сильно стиснутий (до 1% від його вихідного обсягу). Подібно до бензину, КПГ може використовуватися у двигунах внутрішнього згоряння. Він зберігається в циліндричному баку і паливопроводами надходить до регулятора тиску. Регулятор знижує тиск газу до потрібного рівня, після чого суміш КПГ і повітря потрапляє в камеру згоряння, де свічка запалювання її запалює.
Подібно до скрапленого природного газу (СПГ), КПГ часто розглядають як чистішу і дешевшу альтернативу бензину для транспортних засобів. Його можна зустріти в автобусах, вантажівках, а іноді навіть у легкових автомобілях і моторолерах. Хоча по всьому світу вже доступні набори для переобладнання автомобілів на КПГ, прийдешній мотоцикл на стисненому газі від індійської компанії Bajaj Auto претендує на звання першої у світі серійної моделі.
Розроблення прототипу мотоцикла на КПГ розпочалося щонайменше з минулого року. У листопаді 2023 року виконавчий директор Bajaj Auto Раджив Баджадж заявив, що прототип на КПГ демонструє «75-відсоткове зниження викидів чадного газу» порівняно з бензиновим мотоциклом. Він також відзначив істотне скорочення викидів CO₂ і «практично нульовий» вміст неметанових вуглеводнів.
Мотоциклісти можуть розраховувати на зниження експлуатаційних витрат на паливо на 50-65%. Тож випуск такого мотоцикла, вочевидь, принесе відчутну користь як для навколишнього середовища, так і для бюджету водіїв. Індія, з її величезним ринком мотоциклів, вартість якого цього року становитиме $31 млрд, – ідеальне місце для початку виробництва і перевірки нової моделі.
Судячи з усього, прототипи для дорожніх випробувань починали своє життя як звичайні мотоцикли, а потім були доопрацьовані для роботи на новому паливі. У березні сайт ZogWheels опублікував кілька фотографій замаскованого мотоцикла з комічно великим паливним баком. За повідомленнями, він проходив порівняльні тести нарівні з моделлю Bajaj Platina 110, що дає змогу припустити, що робочий об’єм двигуна CNG-мотоцикла може бути еквівалентний 110 куб. см.
Пізніше того ж місяця портал RushLane опублікував ще кілька розмитих фотографій, супроводивши їх припущенням про використання 125-кубового двигуна і двопаливної системи. Також були вказані деякі можливі характеристики: 17-дюймові колеса з безкамерними шинами 80/100, напівцифрова приладова панель, телескопічна вилка спереду і моноамортизатор ззаду, а також світлодіодна фара.
Компанія Bajaj Auto поки тримає в секреті подробиці про підготовлюваний до випуску мотоцикл на КПГ. Неможливо сказати напевно, чи потраплять характеристики й деталі збірки, отримані за «шпигунськими» фото прототипу, в серійну модель. Благо, до презентації новинки залишилося небагато.