Учені виявили «космічний збій» у гравітації Всесвіту

JCAP: на далеких рубежах Всесвіту гравітація слабшає на 1%

Група канадських учених з Університету Ватерлоо та Університету Британської Колумбії виявила потенційний «збій» у гравітації Всесвіту. Виявилося, що на величезній відстані гравітаційний вплив починає слабшати. Дослідження опубліковано в науковому виданні Journal of Cosmology and Astroparticle Physics (JCAP).

Останні 100 років фізики покладалися на загальну теорію відносності (ЗТВ) Альберта Ейнштейна, щоб пояснити, як діє гравітація в космосі. ЗТВ передбачає, що гравітація впливає не тільки на три фізичні виміри, а й на четвертий, під яким розуміють час.

«Коли ми намагаємося зрозуміти гравітацію в космічному масштабі, у масштабі скупчень галактик і за його межами, ми стикаємося з очевидними невідповідностями з передбаченнями загальної теорії відносності. Ми називаємо цю невідповідність «космічним збоєм»: гравітація стає приблизно на 1% слабшою на відстанях у мільярди світлових років», – пояснив провідний автор проєкту Робін Вень.

За словами вчених, причина може бути пов’язана з розширенням самого Всесвіту, причому чим далі розташовані галактики, тим швидше вони рухаються, наближаючись до швидкості світла.

Команда працює над створенням нової математичної моделі, щоб усунути неузгодженість космологічних вимірювань.