Швидкісний цивільний вертоліт Airbus здійснив перший політ

Швидкісний гвинтокрил майбутнього піднявся в повітря на 30 хвилин і продемонстрував успішну роботу основних систем.

Airbus Helicopters повідомила про перший політ свого високошвидкісного концептуального гелікоптера. Демонстратор під назвою Racer розвиває швидкість 216 вузлів (400 км/год), що наполовину більше, ніж його аналоги, і при цьому споживає до 25% менше палива. Про можливості вертольота розповідає видання New Atlas.

У 2013 році Airbus Helicopters встановила рекорд швидкості вертольота, коли її експериментальний X3 розігнався до 472 км/год. Тепер, створивши Racer, компанія прагне адаптувати перевірену часом технологію в рамках проєкту European Research Clean Sky 2 для комерційного ринку, зробивши її більш ефективною та екологічною.

Racer виглядає як звичайний гвинтокрил, але його аеродинаміка оптимізована для високих дозвукових швидкостей. Рух вперед забезпечується двома штовхаючими двигунами, встановленими на коробчастих крилах. Навантаження на гвинти все ще є, але воно ослаблене на 15%.

Два двигуни Aneto-1X, розроблені Safran Helicopter Engines, є частиною нової гібридно-електричної системи екорежиму, в якій один із двигунів може відключатися під час польоту. Це означає зниження викидів CO₂ і зменшення витрати палива на 25% кожні 1,5 км.

За даними Airbus Helicopters, перший політ Racer був простим 30-хвилинним випробуванням, покликаним продемонструвати базові можливості літального апарату. Протягом наступних двох років програма випробувань ставатиме дедалі амбітнішою: діапазон польотів розширюватиметься, а максимальна швидкість – збільшуватиметься.

«Перший політ – момент гордості для Airbus Helicopters і для наших 40 партнерів у 13 країнах. Я з нетерпінням чекаю можливості побачити, як цей демонстратор стане піонером у сфері високошвидкісних можливостей і розробить систему екорежиму, що сприятиме зниженню витрати пального», – каже Бруно Евен, генеральний директор Airbus Helicopters.

Більше публікацій за темою