Вчені виявили гігантські запаси метану на Урані та Нептуні

arXiv: крижані гіганти Уран і Нептун на 10% складаються з метану.

Астрономи з Ізраїльського технологічного інституту з’ясували, що склад Урана і Нептуна значно відрізняється від початкових припущень. Далекі планети містять величезну кількість метанового льоду, що потенційно вирішує загадку їхнього утворення. Дослідження опубліковано на порталі наукових матеріалів arXiv.

Вчені довгий час вважали, що Уран і Нептун багаті на замерзлу воду. Це припущення ґрунтувалося на даних з апарата «Вояджер-2», який пролетів повз них у 1980-х роках.

Щоб краще зрозуміти склад крижаних планет, астрономи розробили моделі, що відповідають фізичним властивостям, які виміряв «Вояджер-2».

За словами авторів роботи, попередні дослідження Урана і Нептуна не враховували спосіб формування цих космічних тіл. Планети народилися з пилових хмар, а потім поглинули або зрослися з об’єктами, відомими як планетезималі. Планетезималі нагадували сучасні комети, такі як 67Р/Чурюмова-Герасименко. Вони багаті вуглецем, але на них мало води.

Як показали симуляції, відомим критеріям Урана і Нептуна найкраще відповідають моделі з великим вмістом метану. Згідно з розрахунками, метановий лід може становити 10% маси обох планет.

Вчені вважають, що така кількість метану цілком могла виникнути під час реакції водню з вуглецем із планетезималей. Для подібних процесів потрібен величезний тиск і температури, але це відповідає умовам планет, що зароджуються.