Учені відкрили новий інопланетний світ

Виявлено молоду і теплу екзопланету, що нагадує Юпітер.

Міжнародна група астрономів повідомила про відкриття нової екзопланети, що обертається навколо далекої зірки. Новознайдений інопланетний світ, який отримав позначення TOI-4862 b (або NGTS-30 b), за розміром і масою аналогічний Юпітеру, повідомляє Phys.org.

Телескоп НАСА для дослідження транзитних екзопланет під назвою TESS ідентифікував понад 7100 екзопланет-кандидатів (об’єкти інтересу TESS, або TOI), з яких наразі підтверджено 432. З моменту свого запуску у квітні 2018 року супутник проводить огляд близько 200 000 найяскравіших зірок поблизу Сонця з метою пошуку транзитних екзопланет.

Черговий TOI підтвердила група астрономів під керівництвом Метью Баттлі з Женевського університету у Швейцарії. Учені ідентифікували транзитний сигнал на кривій блиску TOI-4862 – молодої зірки G-типу, розташованої приблизно за 762 світлових роки від нас. Планетарна природа цього сигналу була підтверджена подальшими спостереженнями.

«NGTS-30 b/TOI-4862 b було вперше виявлено за допомогою одиничного транзиту у фотометрії TESS, перш ніж архівні фотометрії з NGTS [Next Generation Transit Survey] і EulerCam було використано для уточнення планетарного періоду», – пишуть дослідники.

Особливості інопланетного світу

TOI-4862 b має радіус 0,93 радіуса Юпітера, а маса знахідки становить приблизно 0,96 маси Юпітера. Планета обертається навколо свого господаря кожні 98,3 дня по помірно ексцентричній орбіті (з ексцентриситетом 0,294) на відстані 0,41 а.о. від нього. Через такий ексцентриситет рівноважна температура TOI-4862 b, ймовірно, варіюється від 274 до 500 К (від 0,85 °C до 226,85 °C).

Батьківська зірка TOI-4862 на кілька відсотків менш масивна, ніж Сонце. Її вік оцінюється в 1,1 мільярда років. Зірка має ефективну температуру близько 5455 К (5181,85 °C), а її металічність перебуває на рівні -0,03 dex.

Отримані параметри роблять TOI-4862 b одним із наймолодших відкритих теплих Юпітерів. Ґрунтуючись на внутрішньому моделюванні, астрономи виявили, що TOI-4862 b має масову частку важких елементів 0,23 і збагачення важкими елементами 20, що робить цей світ більш збагаченим металами порівняно з його господарем.

«Подальші спостереження кута обертання, орбіти та атмосфери планети допоможе надалі визначити історію міграції та склад цієї цікавої системи», – підсумовують учені.