Новий гіперзвуковий літак уперше випробували у польоті – він майже в п’ять разів перевищив швидкість звуку

Проєкти літальних апаратів, здатних переміщатися на гіперзвукових швидкостях, тобто щонайменше вп’ятеро швидших за звук, починали реалізовувати ще в минулому столітті, і деякі з них давали результати. Але якщо подолати теоретичні проблеми під час розроблення надзвукових літаків вченим вдалося, і навіть було запущено в експлуатацію пасажирські лайнери, то гіперзвукові апарати здебільшого запускалися для сполучення з орбітою Землі, і широко впровадити технологію поки що не вдавалося.

Тож новий гіперзвуковий транспортний засіб моделі Talon-A, який вперше випробуваний у повноцінному польоті, є помітним кроком до створення нового виду літальних апаратів. Він зміг розвинути необхідну швидкість, протриматися в польоті довгий час, успішно здійснити посадку на воду – і при цьому зібрав усі необхідні дані. Про політ повідомляє розробник літака – американська венчурна аерокосмічна компанія Stratolaunch.

Апарат під назвою TA-1 призначений для проведення випробувань на гіперзвукових швидкостях. Передбачається, що пристрої цього типу зможуть нести корисне навантаження під час досліджень, що виконуються на замовлення. Спочатку проєкт створювався для гіперзвукових космічних кораблів, але після смерті засновника компанії Stratolaunch змінила напрямок роботи.

ТА-1 запускається не з землі, а зі спеціального двофюзеляжного літака-носія Roc, розробленого тією ж організацією, що має найбільший у світі розмах крил – 117 метрів. Для порівняння, сам ТА-1, згідно з минулими повідомленнями, важить 2,7 тонни, а його розмір 8,5 метра.

Основні завдання льотних випробувань включали виконання безпечного запуску корабля ТА-1 з повітря, запалювання двигуна, прискорення, стійкий набір висоти та керовану посадку на воду.

«Я не можу назвати конкретну висоту і швидкість, яких досяг ТА-1 через умови угод з нашими клієнтами. Але ми раді повідомити, що на додаток до виконання всіх основних і клієнтських завдань польоту ми досягли високих надзвукових швидкостей, що наближаються до 5 Махам (1 Мах дорівнює швидкості звуку – прим. Ред.). Зібрано величезну кількість даних [в рамках замірів, що виконувалися на замовлення]», – сказав генеральний директор компанії Закарі Кревор.

Більше публікацій за темою