Представлено проєкт найбільшого у світі літака: його довжина становитиме 108 метрів

Цей «монстр» із вантажністю понад 72 тонни перевозитиме гігантські вітряні лопатні.

Компанія Radia показала концепт Windrunner – інноваційного літака довжиною 108 м. Він створений для перевезення величезних лопатей вітроенергетичних установок на короткі злітно-посадкові смуги. Про це повідомляє видання New Atlas.

Деякі морські турбіни будуються з лопатями довжиною понад 140 м. Одна з причин, чому турбіни не досягають такого масштабу на суші, полягає в тому, що переміщати об’єкти такого розміру дорогою майже неможливо.

При цьому розмір лопатей має велике значення у вітроенергетиці – що більша робоча площа турбіни, то більше енергії можна зібрати. Ось як може виглядати перевезення такого агрегату:

A truck carrying a massive wind turbine blade navigates a treacherous mountain road

Розмах крил Windrunner становить 80 м. При висоті 24 м він не вищий за Airbus A380. Однак відкидна передня частина з кабіною, піднятою прямо у верхній частині фюзеляжу, дає змогу літаку завдовжки 108 м перевозити вантажі до 105 м завдовжки й 7,3 м у діаметрі. Для порівняння, вантажний літак Ан-225 «Мрія» досягав у довжину 84 м.

Максимальна маса корисного навантаження становить колосальні 72 575 кг, запас ходу досягає 2000 км, а об’єм вантажного відсіку 8200 куб. м.

Ідея полягає в тому, щоб розмістити одну злітно-посадкову смугу якомога ближче до заводу з виробництва лопатей, а іншу – прямо на місці вітряної електростанції. У такому разі лопатень може бути завантажено прямо в літак із цеху заводу і встановлено практично одразу із задньої частини літака.

Windrunner розроблений таким чином, щоб використовувати відносно коротку злітно-посадкову смугу довжиною 1800 метрів. Типовий пасажирський авіалайнер меншого розміру зазвичай використовує смугу на 30-110% довшу.

Літак не потребує наявності твердої злітно-посадкової смуги. З урахуванням того, що багато вітряних електростанцій розташовано на відкритій рівній місцевості, Windrunner спроєктовано для роботи на напівпідготовлених злітно-посадкових смугах – достатньо очистити територію від каміння, кущів, дерев та інших перешкод. Аналогічні поверхні використовуються для посадки військових літаків під час операцій.

Radia зібрала на проєкт $104 млн. Компанія вважає, що Windrunner буде побудований, протестований і сертифікований протягом чотирьох років. За її оцінками, більші турбіни, які вона зможе доставляти для наземних вітроенергетичних установок, знизять вартість чистої енергії на цілих 35%.

Більше публікацій за темою